مالتی چنل ها و امنی چنل ها چه هستند و چه تفاوتی دارند

Omni-Channel-Multi-Channel-in-setiran-360-1000x500

مالتی چنل ها و امنی چنل ها چه هستند و چه تفاوتی دارند؟ در حالی که این دو به اسم کاملا مشابه هستند ، رویکردهایشان کاملاً متفاوت است.

بصورت خلاصه و کلی میتوان نوشت که در مولتی چنل ها، مشتری در هر درگاه ارتباطی (اینترنت ، تلفن ،ربات چت، پیام کوتاه ، ussd ، بات تلگرام و …) هویت مستقل و جدا گانه ای دارد به این معنا که اطلاعاتش از این درگاه به سایر درگاه ها منتقل نمیشود.
اما امروزه انتظار میرود با توجه به پیشرفت تکنولوژی، ارتباط لازم بین کانال ها برقرار باشد ( از ستیران 360 دیدن کنید )
اصطلاحا رایج است که سفر مشتری نبایستی تکرار شود یا به عبارت دیگر مشتری نباید حرکت تکراری یا رو به عقب داشته باشد.
پاسخ وی نیز باید در لحظه داده شود و بدیهی است که سابقه ی مشتری بایستی به طوری کامل در سیستم ذخیره شده باشد تا بتواند هر تعامل او را یک قدم به جلو ببرد .
برای مثال اگر در حال چت با پشتیبان است ، بتواند از طریق پیامک مکالمه را ادامه دهد و درنهایت کد پیگیری یا هر مدرک دیگری برای وی ایمیل شود .

کلمات کلیدی

مولتی چنل، مالتی چنل ها و امنی چنل ها، مالتی چنل، امنی چنل

هم اکنون میتوانید از سامانه ی چت ، سامانه ی پیامک سازمانی و سامانه ی ایمیل سرور ستیران دیدن نمایید .
برای درخواست دمو کلیک کنید

در این روش مهم نیست مشتری سوالی را از طریق ایمیل مطرح می‌کند یا نیاز به پشتیبانی روی چت وب سایت دارد، هر درخواست ارتباط از طرف کاربر باید با بررسی سابقه‌ی گذشته‌ی او به راحتی انجام شود.

multichannel-vs-omnichannel-customer-service-setiran-360-1

بیایید یک مثال ملموس را بررسی کنیم:

مشتری سایت شما را از طریق جستجوی ارگانیک کشف می کند و شروع به مرور پیراهن قرمز می کند. ایمیل آنها با برنامه خروج 15٪ تخفیف ضبط می شود. مشتری ترک می کند.

مشتری با مراجعه به کوپن 15٪ تخفیف و کلیک بر روی آن ، ایمیل استقبال را باز می کند و دوباره به پیراهن های قرمز نگاه می کند. مشتری بدون خرید ترک می کند.

مشتری چند روز بعد با انواع توصیه پیراهن قرمز یک ایمیل دریافت می کند. مشتری از طریق آن کلیک نمی کند.

یک روز بعد مشتری با پیراهن قرمز که بیشترین علاقه را به آنها داشت ، در فیس بوک تبلیغاتی را دریافت می کند. مشتری به صفحه فیس بوک مارک مراجعه کرده و از هزینه ارسال از طریق پیام رسان فیس بوک سؤال می کند.

مشتری از طریق یک ایمیل تبلیغاتی از مارک کلیک می کند و سبد خرید را با پیراهن قرمز در آن رها می کند.

مشتری باز می گردد و خرید خود را به پایان می رساند و مجموعه جدیدی از توالی و اتوماسیون های پستی را به وجود می آورد.

نکته اصلی اینجاست که رفتار و اولویت مشتری بر تغییر تجربه آنها در کانالها تأثیر می گذارد. در هر مرحله از سفر مشتری فرصتی برای بازخورد وجود دارد و میتوانید با استفاده از یک سیستم امنی چنل کامل ، یک سیستم بازخورد قوی نیز داشته باشید .

یکی از اولین کارهایی که شما هنگام ایجاد استراتژی بازاریابی Omni Channel باید انجام دهید این است که کل تجربه مشتری خود را از هر کانال که ممکن است مشتری برای ارتباط با شما استفاده کند ، حسابرسی کنید.

اومنی چنل به معنای استفاده از بیش از یک کانال ارتباطی نیست بلکه به معنای حرکت میان کانال‌ها برای هر کاربر است.
از جمله ی فوق میتوان نتیجه گرفت که سامانه ی ستیران 360 یک مالتی چنل ، و امنی چنل کامل است . چرا که هم تنوع کانال ها را در اختیار مشتری میگذارد و هم کاربر به راحتی میان کانال ها حرکت میکند.

حال اگر شما نیز یک کانتکت سرور کامل نیاز دارید دنبال نرم افزاری باشید که یک UnifiedCommunication کامل باشد. مرکز تماسی که بتواند در عین مجهز بودن به آخرین تکنولوژی های روز دنیا برای مدیریت تماس ها بر اساس شاخص های عملکردی KPI ، با پیامک فکس ایمیل تلگرام وب سایت و … در ارتباط بوده و هر آنچه که بین شما و مشتری شما میگذرد را در فرم POP UP پیش روی کارشناس شما نمایان کند.

اگر چنین نرم افزاری مد نظر شماست از پیج مرکز تماس ستیران دیدن نمایید و درخواست دموی خود را ثبت کنید تا در اسرع وقت کارشناسان ستیران با شما تماس بگیرند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x