چگونه خطوط 4 یا 5 رقمی از مخابرات خریداری کنیم

راهنمای-خرید-خطوط-4-یا-5-رقمی-مخابرات

خاصیت ماندگاری در نگاه مشتری

اولین سوالی که در ذهن همه ما نقش می بندد استفاده از خاصیت ماندگاری در نگاه مشتری است که این موضوع چیزی نیست جز تبلیغات صحیح و ماندگاری در ذهن آنها است.

روش های‌ زیادی وجود دارد که می تواند ما را در ذهن مشتری نگه دارد از جمله تبلیغات روزنامه ای ، پیام کوتاه یا دیجیتال مارکتینگ ، در این محتوا ما راه ارتباطی را به شما معرفی می‌کنیم تا به آسانی و سرعت بخشی به تماس‌های ورودی و مدیریت آنها و نقش کلیدی این عنصر مهم در کسب و کار شما میگردد.

 کسب و کار ها با داشتن هدف فروش و ارائه خدمات و محصولاتشان نسبت به راه اندازی تلفن گویا و یا ابزار جمعی ارتباطی برای برقراری ارتباط مشتریان می تواند بسیار نقش موثری در برخورد اول مشتری با شما را در ذهن و یاد مشتری ترسیم کند.

خودتان را جای مشتریتان بگذارید !

شاید برند شما یکی از مطرح ترین ها و یا در حال بزرگتر شدن جامعه مشتریانتان باشد ولی هنوز از سیستم های سنتی و خطوط عادی تلفنی استفاده می کنید، اما این خطوط برای شما مزایای خطوط چهار و پنج رقمی مخابرات را به همراه ندارد و چنانچه اگر تمامی خطوط تان اشغال شود شاید تماس مهمی از سمت مشتری که منجر به خرید محصولتان شود را از دست بدهید.

حتما می‌پرسید: چرا؟!

با خطوط ثابت سازمانی با ارقام بیشتر هم تماس‌های ورودی انجام می‌پذیرد، پس چه نیازی به تهیه خطوط 4 یا 5 رقمی از مخابرات داریم؟!

در پاسخ باید گفت: خطوط 4 و 5 رقمی که به خط E1 و سیپ ترانک نیز معروف هستند، معادل سی خط شهری ثابت، عمل می‌کنند.!، به راحتی به خاطر سپرده می‌شوند و در ذهن مشتریان ماندگار می‌شوند، به علاوه اعتبار خاصی نیز به کسب و کار شما می‌دهند. ضمن اینکه در برخی از کسب و کارها بدلیل تعدد تماس ها و اشغال بودن خطوط مخابراتی شهری (آنالوگ) امکان برقراری تماس در آن لحظه وجود ندارد و این موضوع گاها باعث سرد شدن تماس گیرنده و یا مشتری می گردد و همین موضوع شاید در بلند مدت حتی با توجه به خرید از شما منجر به نارضایتی شود.

برای بسیاری از کسب و کارها، همچون شرکت‌ها ، سازمان‌ها، موسسات مالی و تجاری و… استفاده از خط تلفن ۵ رقمی و ۶ رقمی مخابرات نه تنها بسیار جذاب است، بلکه جنبه تبلیغی و اعتباربخشی را به همراه دارد. شاید بتوان با راه اندازی این خطوط و همینطور راه اندازی یک باشگاه مشتریان طیف گسترده تری از مشتریان را با خود همراه کنید.

توضیحات اشاره شده بیشتر جنبه اطلاع رسانی داشت و حال  که قصد دارید برای کسب و کار خودتان خود از خطوط 4 و 5 رقمی مخابرات استفاده کنید، اما نمی‌دانید چگونه باید این خطوط را خریداری کنید در ادامه به نحوه دریافت این خطوط اشاره و توضیح بیشتری خواهیم داد.

خطوط 4 و 5 رقمی مخابرات

اکثر کسانی که میخواهند از این خطوط استفاده کنند به اشتباه فکر میکنند که این خطوط هم مثل تلفن شهری نیاز به یک تلفن ساده و یا یک مرکز تلفن هست که به آسانی از آن بهره مند شوند. باید در نظر بگیرید برای استفاده از این شماره ها نیاز به مودم مخصوص در دو طرف (هم در محل کار مشترک و هم در مرکز مخابراتی) می باشد .

هرچند دلایل برتری سیستم های مبتنی بر VOIP نسبت به مرکز تلفن ها ، کاملا مشخص است اما هنوز کسب و کارهایی هستند که از مرکز تلفن(سانترال) در مرکز تماس خود استفاده می‌کنند که این موضوع میتواند باعث عدم کنترل دقیق بر روی عملکرد نفرات پاسخگو و نظارت دقیق بر آنها می شود ، به هر حال مودم‌های مورد نیاز برای راه اندازی خطوط 4 و 5 رقمی در سمت مشترک روی مرکز تلفن voip یا سانترال مستقر شده و برای اتصال خط 4 یا 5 رقمی به مرکز تماس مشترک، استفاده می‌شوند.

همچنین مشترکین و دارندگان خطوط تلفن 4رقمی مخابرات (۲ طرفه) می‌توانند تا ده هزار شماره داخلی و مشترکین خط تلفن 5رقمی مخابرات می‌توانند تا هزار شماره تلفن مستقیم (خطوط داخلی) برای مرکز تماس خود در نظر بگیرند.

بعنوان مثال زمانی که شماره 54539 به شما اختصاص یابد از شماره 54539000 تا شماره 54539999 متعلق به شماست و می‌توانید برای هر شماره سناریو متفاوتی در تماس‌های ورودی خود در نظر بگیرید. خطوط 4  و 5 رقمی انواع گوناگونی دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

call-center

برای درک موضوع به مثال زیر توجه کنید :

1. کد چهار رقمی (4-4)

کد 4-4 یکطرفه است و برقراری تماس فقط از سوی مشترک خط چهار رقمی مخابرات (تماس خروجی)، امکان‌پذیر است. یعنی امکان دریافت تماس با این کد، وجود ندارد.

2. کد چهار رقمی (8-5)
خط چهار رقمی 8-5 دوطرفه است، یعنی قابلیت دریافت تماس را نیز دارد. چهار رقم اول این کد ترکیبی توسط مخابرات واگذار می‌شود و چهار رقم بعدی به عنوان شماره‌های داخلی مشترک تا ده هزار شماره جهت اتصال به مرکز تلفن ویپ، قابل برنامه‌ریزی است.

3. کد پنج رقمی (5-5)
خط پنج رقمی با کد 5-5، یکطرفه است و برقراری تماس فقط از سوی مشترک این خط (تماس خروجی)، امکان‌پذیر است. یعنی امکان دریافت تماس با این کد، وجود ندارد.

4. کد پنج رقمی (8-8)
این خط تنها برای شماره‌گیری مشتریان و برای تماس‌های خارجی سازمان می‌باشد، یعنی مشتریان برای ارتباط با مجموعه (منشی تلفنی یا اپراتور اصلی) با شماره پنج رقمی تماس می‌گیرند و یا اینکه شماره‌ای که مشتریان برای تماس با داخلی‌ها می‌گیرند، 8رقمی می‌باشد که چهار شماره اول شماره خط 4رقمی و چهار شماره بعدی شماره داخلی مورد نظر می‌باشد و هزار شماره جهت اتصال به مرکز تلفن ویپ به صورت دو طرفه به متقاضیان ارائه می‌شود.

نسل جدید خطوط 5 و 4 رقمی مخابرات

خطوط E1

تفاوت خطوط E1 با خط سیپ ترانک در نوع استاندارد ارتباطی بین سوییچ‌ها و مراکز تماس آن می‌باشد. به صورت خلاصه خطوط E1، خطوط دیجیتال می‌باشند که در سمت سوییچ مخابراتی و مرکز تلفن مشترک نیاز به کارت تلفنی E1 دارند و البته بستر ارتباطی مشترک تا مخابرات هم روی یک زوج سیم مسی و با استفاده از مودم و بر اساس پروتکل G.SHDSL برقرار می‌شود.

SIP Trunk

نسل جدید خطوط 5 رقمی و 4 رقمی خطوط تحت شبکه می‌باشند. این خطوط تحت شبکه مشابه خطوط E1 ظرفیت 30 تماس هزمان را دارند. نام خطوط پرظرفیت تحت شبکه، سیپ ترانک است.

پروتکل sip وظیفه برقراری و نگهداری تماس تلفنی را دارد و از محبوبترین و پر کاربردترین پروتکل‌های تلفنی تحت شبکه در جهان است. خطوط تلفنی تحت پروتکل sip به سیپ فون و خطوط تلفنی پر ظرفیت تحت sip، به سیپ ترانک (SIP Trunk) مشهور هستند. خطوط سیپ ترانک ظرفیت 30 تماس همزمان را دارند و روی مراکز تلفن تحت شبکه یا تجهیزاتی نظیر روترها و گیتوی های شبکه قابل استفاده می‌باشند.

شرایط و نحوه دریافت خطوط 4 و 5 رقمی

همانطور که گفته شد خط های 4 و 5 رقمی به شرکت‌ها، بانک‌ها، سازمان‌ها، موسسات مالی و شرکت‌هایی که کد اقتصادی دارند، البته با تقاضانامه رسمی دریافت خطوط، صورت می‌گیرد. به این ترتیب اگر شرایط دریافت خط 4 و 5 رقمی را داشته باشید، اقدام به جمع‌آوری مدارک لازم و تحویل آن به مخابرات خواهید نمود.

قیمت خطوط 4 و 5 رقمی از مخابرات

بعد از اینکه مدارک مورد نیاز را تهیه نمودید، نوبت به مراجعه به نزدیک‌ترین شرکت مخابراتی به شما می‌رسد. در این مرحله باید به قسمت امور مشتریان مراجعه کنید و فرم درخواست خطوط 4 و یا 5 رقمی را پر کرده و همراه مدارک لازم به مخابرات تحویل دهید. در این مرحله نیز باید هزینه اتصال 30 کانال (هزینه ثبت‌نام خطوط طبق نرخ مصوب موجود در مخابرات) را پرداخت نمایید.

مدارک لازم برای تقاضای خطوط 4 و 5 رقمی

ارائه تقاضانامه شرکت؛

ارائه اساسنامه و مدارک ثبت شرکت؛

ارائه آگهی روزنامه رسمی کشور با تاریخ حداکثر۲ سال قبل (ارگان‌های دولتی نیازی به ارائه آگهی روزنامه ندارند)؛

ارائه آخرین آگهی تغییرات شرکت در روزنامه رسمی کشور؛

ارائه کپی شناسنامه مدیرعامل و نماینده شرکت؛

معرفی نامه متقاضی که به امضا صاحبان شرکت رسیده و ممهور به مهر شرکت باشد؛

ارائه فرم کد اقتصادی؛

البته از حدود سال ۱۳۹۰ فروش خط چهار رقمی در تهران متوقف شده و به جای آن خط سیپ ترانک پنج رقمی توسط مخابرات استان تهران ارایه می‌شود. مراکز سایر استان‌ها، برای به دست آوردن قیمت دقیق مرکز مخابراتی خود باید به مخابرات مرکز همان استان مراجعه نمایند. بنابراین برای خرید خط چهار و پنج رقمی مخابرات کافیست مراحل زیر را طی کنید:

  1. مدارک مورد نیاز را جمع‌آوری کنید؛
  2. به اولین شرکت مخابراتی خدماتی نزدیک محل جغرافیایی خود بروید؛
  3. فرم درخواست خط سیپ ترانک پنج رقمی را پر کنید و به همراه مدارک قبلی تحویل مرکز مخابرات دهید؛
  4. باید منتظر تماس از طرف شرکت مخابرات بمانید تا به شما یک جفت سیم تحویل دهند؛
  5. در این مرحله نیاز به یک سیستم سانترال یا گیرنده خطوط E1 دارید؛ این گیرنده‌ها در بازار غیر رسمی و به صورت انحصاری در حال فروش هستند و برندهای G.SHDSL ،Watson ،Schmid و نیز Siemens عرضه می‌شوند.
3.8 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1 سال قبل

ممنون.عالی بود

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x